Rok szkolny 2024/2025:
Temat innowacji | Nauczyciele autorzy i realizujący | Uczestnicy i termin realizacji | Efekty |
„Sensoplastyczne zabawy z porami roku oraz elementami ogrodnictwa” | S. Kornecka – Kubska, D. Warzecha – Nowok; | Klasa 2aU, 3cU; Wrzesień 2024 – maj 2025; | Poznawanie i doświadczanie świata za pomocą zmysłów. Uczniowie są twórcami różnych mas pachnących, sypkich, mokrych, szorstkich, twardych, suchych, lepkich, kleistych. Uczniowie poznają poprzez obserwację zmiany zachodzące w ogrodzie. Mają możliwość opieki i prac w szkolnym ogrodzie. |
„Rozpoznaję emocje swoje i innych” | D. Kowalczyk, A. Mosór | Klasa 1aPP; Wrzesień 2024 – czerwiec 2025; | Korzyści z udziału w treningu umiejętności społecznych są liczne i dotyczą różnych aspektów życia uczestników. Trening społeczny wpływa na rozwój kompetencji społecznych, emocjonalnych oraz osobowościowych, co przekłada się na lepsze funkcjonowanie w grupach społecznych i łatwiejsze nawiązywanie kontaktów społecznych. |
W świecie słów, dźwięków, kolorów i smaków. | M. Lorenc; | Klasa 3aL; Wrzesień 2024-czerwiec 2025; | Kształtowanie pozytywnego nastroju emocjonalnego; rozpoznawanie dźwięków rytmicznych, melodycznych; komunikacja drogą pozawerbalną; zaangażowanie w proces tworzenia, przedstawienie własnych obserwacji świata w sposób dowolny, we własnym tempie pracy; rozwinięcie zainteresowań kulinarnych, umiejętność organizacji pracy w kuchni i współpracy w grupie, wykorzystanie zdobytych umiejętności w życiu codziennym. |
„W świecie baśni, legend i magii” | A. WIencek-Sawka, D. Szklanny; Dodatkowo realizujący: M. Szczygieł; | Wrzesień 2024 – czerwiec 2025; | Czytanie tekstów baśni, legend, fragmentów powieści fantastycznych na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego, religii, zajęciach bibliotecznych. Doskonalenie techniki czytania, propagowanie czytelnictwa wśród uczniów, rozwijanie wyobraźni i współpracy wśród uczniów. |
“Świętujemy Nietypowo” | A. Obłąk, M. Odorska; Dodatkowo realizujący: B. Korczyk, E. Żemła, M.Rożnawska, A. Pławecka-Brauntsch; | Klasy 1 – 3 U; Październik 2024 – czerwiec 2025; | Nabycie przez dzieci umiejętności pracy z innymi, komunikowania się, integracja z innymi. Uczeń może w maksymalny sposób rozwijać swoje zainteresowania, zdolności i umiejętności. Wykorzystane metody, pozwalają wszystkim przyswajać wiedzę, rozwijać twórczość, wyrażać ekspresje oraz pobudzać dziecięcą wyobraźnię. Każde obchodzone Święto Nietypowe nauczy uczestników innowacji nowych, ważnych umiejętności. |
„Gimnastyka sensoryczna ręki – zabawy z masami i tworzywami plastycznymi” | M. Rożnawska, A. Oszmaniec; | Klasa 3aU; Październik 2024-czerwiec 2025; | Usprawnianie manualne, rozwijanie chwytu, umiejętności manipulacyjnych, precyzji, a także percepcji czuciowej w zakresie małej motoryki poprzez wykorzystywanie w ćwiczeniach i zabawach mas plastycznych. |