Odwiedzasz stronę Zespołu Szkół nr 3 Specjalnych im. Janusza Korczaka

Obserwuj nas w mediach

Innowacje pedagogiczne

Rok szkolny 2024/2025:

Temat innowacjiNauczyciele autorzy i realizującyUczestnicy i termin realizacjiEfekty
„Sensoplastyczne zabawy z porami roku oraz elementami ogrodnictwa”S. Kornecka – Kubska,
D. Warzecha – Nowok;
Klasa 2aU, 3cU;
Wrzesień 2024 –
maj 2025;
Poznawanie i doświadczanie świata za pomocą zmysłów. Uczniowie są twórcami różnych mas pachnących, sypkich, mokrych, szorstkich, twardych, suchych, lepkich, kleistych. Uczniowie poznają poprzez obserwację zmiany zachodzące w ogrodzie. Mają możliwość opieki i prac w szkolnym ogrodzie.
„Rozpoznaję emocje swoje i innych”D. Kowalczyk,
A. Mosór
Klasa 1aPP;
Wrzesień 2024 – czerwiec 2025;
Korzyści z udziału w treningu umiejętności społecznych są liczne i dotyczą różnych aspektów życia uczestników. Trening społeczny wpływa na rozwój kompetencji społecznych, emocjonalnych oraz osobowościowych, co przekłada się na lepsze funkcjonowanie w grupach społecznych i łatwiejsze nawiązywanie kontaktów społecznych.
W świecie słów, dźwięków, kolorów i smaków.
M. Lorenc;Klasa 3aL;
Wrzesień 2024-czerwiec 2025;
Kształtowanie pozytywnego nastroju emocjonalnego; rozpoznawanie dźwięków rytmicznych, melodycznych; komunikacja drogą pozawerbalną; zaangażowanie w proces tworzenia, przedstawienie własnych obserwacji świata w sposób dowolny, we własnym tempie pracy; rozwinięcie zainteresowań kulinarnych, umiejętność organizacji pracy w kuchni i współpracy w grupie, wykorzystanie zdobytych umiejętności w życiu codziennym.
„W świecie baśni, legend i magii”A. WIencek-Sawka,
D. Szklanny;
Dodatkowo realizujący:
M. Szczygieł;
Wrzesień 2024 – czerwiec 2025;Czytanie tekstów baśni, legend, fragmentów powieści fantastycznych na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego, religii, zajęciach bibliotecznych. Doskonalenie techniki czytania, propagowanie czytelnictwa wśród uczniów, rozwijanie wyobraźni i współpracy wśród uczniów.
“Świętujemy Nietypowo”A. Obłąk,
M. Odorska;
Dodatkowo realizujący:
B. Korczyk,
E. Żemła, M.Rożnawska,
A. Pławecka-Brauntsch;
Klasy 1 – 3 U;
Październik 2024 – czerwiec 2025;
Nabycie przez dzieci umiejętności pracy z innymi, komunikowania się, integracja z innymi. Uczeń może w maksymalny sposób rozwijać swoje zainteresowania, zdolności i umiejętności. Wykorzystane metody, pozwalają wszystkim przyswajać wiedzę, rozwijać twórczość, wyrażać ekspresje oraz pobudzać dziecięcą wyobraźnię. Każde obchodzone Święto Nietypowe nauczy uczestników innowacji nowych, ważnych umiejętności.
„Gimnastyka sensoryczna ręki – zabawy z masami i tworzywami plastycznymi”M. Rożnawska, A. Oszmaniec;Klasa 3aU;
Październik 2024-czerwiec 2025;
Usprawnianie manualne, rozwijanie chwytu, umiejętności manipulacyjnych, precyzji, a także percepcji czuciowej w zakresie małej motoryki poprzez wykorzystywanie w ćwiczeniach i zabawach mas plastycznych.

Aktualności

W dniu 4 kwietnia 2025 roku w naszej szkole odbyła się wyjątkowa impreza pod nazwą „Zabawy sensoryczno-ruchowe z niebieskim w tle”. W

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, obchodzony corocznie 2 kwietnia, ma na celu zwiększenie wiedzy i zrozumienia na temat autyzmu. Tego dnia na całym

Obserwuj nas w mediach

Przejdź do treści