Nowe technologie w naszej szkole – rozwiń/zwiń
- Dysponujemy 35 monitorami aktywnymi (każda sala lekcyjna wyposażona jest w monitor);
- Korzystamy z robotów PHOTON,
- Wykorzystujemy drukarkę 3D,
- Uczniowie korzystają z „mówików”, tabletów, laptopów i komputerów.
- Innowacyjne jest korzystanie na zajęciach edukacyjnych z okularów wirtualnych – gogle VR. Szkoła posiada 6 sztuk.
- Świetlica szkolna wyposażona jest w „Magiczny dywan”.
- Posiadamy sprzęt do prowadzenia terapii Tomatisa, Warnkego, eeg biofeedback.
- Na zajęciach wykorzystujemy dostęp do programów i platform edukacyjnych np. „mTalent”, „logopedia PRO” i wiele innych.
Realizowane programy i projekty rządowe – rozwiń/zwiń

Rządowy program „Laboratoria przyszłości”;

Program dla szkół – Program finansowany ze środków Unii Europejskiej oraz z budżetu krajowego – przy współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa;

Rządowy programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 „Aktywna tablica”.

Projekt „Zielona Pracownia” i jego realizacja – Program finansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (2021).

Wieloletni Rządowy Program „Posiłek w szkole i w domu” – moduł 3″ (lata 2019 – 2023).

Program edukacji cyfrowej dla szkół „Lekcja Enter”, realizowany w latach 2019 – 2023. Projekt realizowany przez Fundację Orange, Fundację rozwoju społeczeństwa informatycznego oraz Instytut Spraw Publicznych.
Realizowane projekty ogólnopolskie – rozwiń/zwiń
Rok szkolny 2024/2025
Rodzaj/ temat projektu | Nauczyciel koordynator | Termin realizacji | Efekty |
“Klasa w Terenie 2” | Aleksandra Obłąk | Wrzesień 2024 – maj 2025 | Promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Projekt zgodny z podstawowym kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025. |
“Alfabet Logopedyczny” | Karolina Urbańczyk | Październik 2024 – maj 2025 | Stymulacja rozwoju mowy oraz wdrożenie profilaktyki logopedycznej. Projekt zgodny z podstawowym kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: |
BohaterOn – Młode Głowy 2024 | I. Wojtylak | Październik/ listopad 2024 | Kształtowanie postaw patriotycznych, promowanie zdrowie psychicznego wśród dzieci i młodzieży. Przybliżanie losów Powstańców Warszawskich, kształtowanie empatii, poczucia solidarności i szacunku dla bohaterów II wojny i każdego człowieka. Projekt zgodny z podstawowym kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025. |
Amnesty International „Maraton Pisania Listów”, czyli największa na świecie akcję na rzecz ochrony praw człowieka. | I. Wojtylak | Grudzień 2024 | Uwrażliwienie na los ludzi niesprawiedliwie traktowanych. Zapoznanie z historiami osób, których prawa człowieka są łamane. Pisanie listów, wysyłanie ich do ambasad. Zapoznanie z położeniem krajów, warunkami polityczno- ekonomicznymi. Odnajdywanie ich na mapie świata. Projekt zgodny z podstawowym kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025. |
Ogólnopolski Projekt Katechetyczny: “W domu, w przedszkolu, w szkole z Bogiem”. | B. Jonkisz | Wrzesień 2024 – czerwiec 2025 | Pogłębienie wiedzy z zakresu religii, prowadzenie ciekawych i kreatywnych zajęć, aktywny udział w zajęciach; Projekt zgodny z podstawowym kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025. |
Projekty szkolne finansowane z Funduszy Europejskich – rozwiń/zwiń
Projekt Erasmus+ – realizowany w roku 2024.
Ponadnarodowa mobilna aktywność uczniów POWER – Projekt „Apetyt na życie” realizowany w roku 2022.
Praca metodą projektu – rozwiń/zwiń
Rok szkolny 2024/2025:
Rodzaj – temat działań | Uczniowie | Termin | Efekty | Nauczyciele zaangażowani |
“Korczakowska Symfonia” | Klasy 2-3 szkoły podstawowej | Wrzesień – grudzień 2024 | Przygotowanie koncertu instrumentalnego na Jubileusz Szkoły oraz występu na konferencji w Starostwie z okazji Tygodnia Osób z Niepełnosprawnościami | A. Pławecka – Brauntsch, U. Kuczera, A. Obłąk, M. Rożnawska, E. Żemła |
“Z Świętym za Pan brat” | SPDP | Październik – listopad 2024 | Przybliżenie postaci wybranych świętych, utrwalenie zdobytych informacji podczas kreatywnej lekcji otwartej, wyjście na cmentarz w Pszczynie i zapoznanie z sylwetkami znanych Pszczynian. Integracja uczniów z klas biorących udział w zajęciach; | B. Jonkisz, D. Szklanny, S. Kornecka Kubska |
Jasełka w teatrze cieni. | Chętni uczniowie wszystkich klas | Listopad 2024 – styczeń 2025 | Występ dla dyrekcji, nauczycieli, wszystkich uczniów oraz pracowników naszej szkoły. Kolędowanie na jarmarku pszczyńskim, kolędowanie w DPS, kolędowanie w Hospicjum Ojca Pio. Występ jasełkowy dla Babć i Dziadków oraz zaprzyjaźnionych placówek z powiatu pszczyńskiego. Występ podczas Koncertu Świątecznego na rzecz Stowarzyszenia „Razem”. | S. Kornecka-Kubska, B. Jonkisz, Z. Lejawka, M. Kunysz – Pudełko, D. Szklanny, J. Winek M. Odorska, A. Obłąk, U. Kuczera, M. Rożnawska, E. Żemła |
“Świąteczna integracja” | 5aL | Grudzień 2024 – styczeń 2025 | Integracja z uczniami klasy V z SP w Brzeźcach, wyjazd uczniów komunikacją miejską do SP. W Brzeźcach, wspólne przygotowanie upominków dla seniora, wspólny występ w Hospicjum w Pszczynie. | B. Jonkisz, D. Szklanny , S. Kornecka Kubska |