Odwiedzasz stronę Zespołu Szkół nr 3 Specjalnych im. Janusza Korczaka

Obserwuj nas w mediach

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Co to jest wczesne wspomaganie rozwoju?

Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci to bezpłatne zajęcia, mające na celu stymulowanie rozwoju psychoruchowego i psychospołecznego dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnością. W ramach wczesnego wspomagania rozwoju, dziecko może uczestniczyć w specjalistycznych zajęciach terapeutycznych w wymiarze od 4 do 8 godzin miesięcznie.

Wczesne wspomaganie to także objęcie wsparciem rodziny, aby jeszcze lepiej spełniała swoje funkcje i wspierała rozwój swojego dziecka.

Kto może uczestniczyć w zajęciach wczesnego wspomagania rozwoju?

Do korzystania z zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju uprawnione są wszystkie dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej, posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

Dlaczego warto wybrać naszą placówkę?

Nasza placówka:

  • oferuje szeroką gamę zajęć wszechstronnie stymulujących rozwój dziecka, w zależności od jego potrzeb i możliwości psychofizycznych;
  • posiada dobrze wyposażone sale w sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne;
  • zatrudnia wysoko wykwalifikowaną kadrę: oligofrenopedagogów, surdopedagogów, tyflopedagogów, specjalistów w zakresie wczesnego wspomagania i edukacji dzieci z autyzmem, specjalistów terapii pedagogicznej, specjalistów terapii ręki, terapeutów integracji sensomotorycznej, terapeutów EEG Biofeedback, Tomatisa, Warnkego, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów. 

W ramach zajęć usprawniamy mowę, rozwój ruchowy i sensoryczny, percepcję słuchową, wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, czynności manualne, doskonalimy orientację przestrzenną, wspieramy rozwój społeczno – emocjonalny. Specjaliści współpracują ze sobą w planowaniu i realizowaniu pracy z dzieckiem i rodziną. Zapewniamy porady i konsultacje.

W razie pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu (32) 210 03 40 wew. 23. Druki do zapisania dziecka na zajęcia są dostępne w zakładce /Druki do pobrania/ natomiast regulamin zajęć WWR w zakładce /Dokumenty szkolne/.

Aktualny skład zespołu nauczycieli wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (2024/2025):

  • mgr Aleksandra Kowalska – koordynator zespołu, logopeda, oligofrenopedagog, surdopedagog, pedagog wczesnoszkolny; 
  • mgr Kinga Banasik Kędzior – psycholog, logopeda, oligofrenopedagog, neurologopeda, terapeuta ręki, terapeuta sensorycznej terapii widzenia;
  • mgr Aleksandra Herok – Duc – psycholog, terapeuta SI, oligofrenopedagog;
  • mgr Stanisława Kornecka-Kubska – fizjoterapeuta, terapeuta SI, olinofrenopedagog; 
  • mgr Małgorzata Ryś – fizjoterapeuta, terapeuta SI, olinofrenopedagog;
  • mgr Magdalena Lorenc – terapeuta SI,  nauczyciel edukacji wczesnoszkolna, oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny,
  • mgr Joanna Goc – logopeda, filolog angielski, historyk sztuki, nauczyciel muzyki;
  • mgr Monika Gimel – oligofrenopedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej;

Aktualności

W dniu 4 kwietnia 2025 roku w naszej szkole odbyła się wyjątkowa impreza pod nazwą „Zabawy sensoryczno-ruchowe z niebieskim w tle”. W

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, obchodzony corocznie 2 kwietnia, ma na celu zwiększenie wiedzy i zrozumienia na temat autyzmu. Tego dnia na całym

Obserwuj nas w mediach

Przejdź do treści