Co to jest wczesne wspomaganie rozwoju?
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci to bezpłatne zajęcia, mające na celu stymulowanie rozwoju psychoruchowego i psychospołecznego dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnością. W ramach wczesnego wspomagania rozwoju, dziecko może uczestniczyć w specjalistycznych zajęciach terapeutycznych w wymiarze od 4 do 8 godzin miesięcznie.
Wczesne wspomaganie to także objęcie wsparciem rodziny, aby jeszcze lepiej spełniała swoje funkcje i wspierała rozwój swojego dziecka.
Kto może uczestniczyć w zajęciach wczesnego wspomagania rozwoju?
Do korzystania z zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju uprawnione są wszystkie dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej, posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Dlaczego warto wybrać naszą placówkę?
Nasza placówka:
- oferuje szeroką gamę zajęć wszechstronnie stymulujących rozwój dziecka, w zależności od jego potrzeb i możliwości psychofizycznych;
- posiada dobrze wyposażone sale w sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne;
- zatrudnia wysoko wykwalifikowaną kadrę: oligofrenopedagogów, surdopedagogów, tyflopedagogów, specjalistów w zakresie wczesnego wspomagania i edukacji dzieci z autyzmem, specjalistów terapii pedagogicznej, specjalistów terapii ręki, terapeutów integracji sensomotorycznej, terapeutów EEG Biofeedback, Tomatisa, Warnkego, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów.
W ramach zajęć usprawniamy mowę, rozwój ruchowy i sensoryczny, percepcję słuchową, wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, czynności manualne, doskonalimy orientację przestrzenną, wspieramy rozwój społeczno – emocjonalny. Specjaliści współpracują ze sobą w planowaniu i realizowaniu pracy z dzieckiem i rodziną. Zapewniamy porady i konsultacje.
W razie pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu (32) 210 03 40 wew. 23. Druki do zapisania dziecka na zajęcia są dostępne w zakładce /Druki do pobrania/ natomiast regulamin zajęć WWR w zakładce /Dokumenty szkolne/.
Aktualny skład zespołu nauczycieli wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (2024/2025):
- mgr Aleksandra Kowalska – koordynator zespołu, logopeda, oligofrenopedagog, surdopedagog, pedagog wczesnoszkolny;
- mgr Kinga Banasik Kędzior – psycholog, logopeda, oligofrenopedagog, neurologopeda, terapeuta ręki, terapeuta sensorycznej terapii widzenia;
- mgr Aleksandra Herok – Duc – psycholog, terapeuta SI, oligofrenopedagog;
- mgr Stanisława Kornecka-Kubska – fizjoterapeuta, terapeuta SI, olinofrenopedagog;
- mgr Małgorzata Ryś – fizjoterapeuta, terapeuta SI, olinofrenopedagog;
- mgr Magdalena Lorenc – terapeuta SI, nauczyciel edukacji wczesnoszkolna, oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny,
- mgr Joanna Goc – logopeda, filolog angielski, historyk sztuki, nauczyciel muzyki;
- mgr Monika Gimel – oligofrenopedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej;