Odwiedzasz stronę Zespołu Szkół nr 3 Specjalnych im. Janusza Korczaka

Obserwuj nas w mediach

Zajęcia specjalistyczne

Wszystkim uczniom naszej szkoły przysługują  zajęcia rewalidacyjne. Z reguły to 3-4 godziny zajęć tygodniowo. Część uczniów uczestniczy również w zajęciach z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Zajęcia mogą mieć charakter terapeutyczny, usprawniający, wyrównawczy i korekcyjny.

Decyzję o rodzaju przydzielonych zajęć specjalistycznych podejmuje się na podstawie wskazań zawartych w orzeczeniu poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia dokonywanej przez zespół d.s. indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia zwanego IPET. 

Rodzaje zajęć specjalistycznych oferowanych uczniom w naszej szkole – rozwiń/zwiń
  • Trening słuchowy metodą Tomatisa;
  • Terapia słuchowa metodą Warnkego;
  • Trening EEG Biofeedback;
  • Integracja sensoryczna (terapia SI);
  • Gimnastyka korekcyjna;
  • Logopedia;
  • Muzykoterapia;
  • Alternatywne metody komunikacji – zajęcia USK;
  • Trening umiejętności społecznych (TUS);
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze;
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne;
  • Zajęcia ogólnorozwojowe;
  • Socjoterapia;
  • Resocjalizacja;
  • Zajęcia z tyflopedagogiem i surdopedagogiem (OPAK);
  • Hipoterapia;
  • Dogoterapia;

Innowacyjne metody i terapie wykorzystywane w trakcie zajęć:

  • terapia ręki;
  • praca z okularami wirtualnymi – Google VR;
  • terapia dogłębno-komórkowa dźwiękiem (kamertony);
  • pedagogika zabawy oraz KLANZA;
  • metoda dobrego startu,
  • metoda symultaniczno-sekwencyjna;
  • hortiterapia;
  • arteterapia;
  • horeoterapia;
  • logorytmika;
  • techniki parateatralne;
  • metoda Knilla i Dennisona;
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
  • inne.
Wykaz nauczycieli specjalistów – rozwiń/zwiń
  • pedagog – mgr Monika Piontek;
  • pedagog – mgr Aleksandra Kowalska;
  • psycholog – mgr Elżbieta Kokoszka;
  • psycholog – mgr Aleksandra Herok-Duc;
  • psycholog  mgr Kinga Banasik – Kędzior;
  • logopeda – mgr Joanna Goc
  • logopeda – mgr Aleksandra Kowalska;
  • logopeda – mgr Kinga Banasik – Kędzior;
  • logopeda  mgr Karolina Urbańczyk
  • logopeda  mgr Magdalena Baranowska;
  • logopeda – mgr Magdalena Odorska;
  • logopeda – mgr Barbara Korczyk;
  • doradca zawodowy – mgr Agnieszka Chrapkiewicz, mgr Beata Zieleźnik;
  • terapeuci pedagogiczni: mgr Magdalena Baranowska, mgr Romana Baron, mgr Agnieszka Chrapkiewicz, mgr Ewa Golda, mgr Dominika Kowalczyk, mgr Dorota Krzyżowska, mgr Urszula Kuczera, mgr Radosława Langer-Skorupa, mgr Zbigniew Lejawka, mgr Janina Niebudek, mgr Monika Piontek, mgr Małgorzata Rok mgr Barbara Siuta, mgr Aleksandra Strączek, mgr Mirela Wagstyl, mgr Dorota Warzecha-Nowok, mgr Aleksandra  Wiera, mgr Izabela Wojtylak.

Nauczyciele innych zajęć terapeutycznych:

  • dogoterapeuta – mgr Monika Szczygieł;
  • terapeuta zajęciowy – mgr Ewa Antos-Zawiślak;
  • terapeuta metodą Tomatisa – mgr Ewa Czembor;
  • terapeuta metodą Warnkego – mgr Aleksandra Pławecka-Brauntsch, mgr E.Żemła;
  • terapeuta metodą EEG Biofeedback – mgr Romana Baron, mgr Beata Kutarba, mgr Agnieszka Wiencek-Sawka, mgr Małgorzata Błąkała;
  • terapeuta metodą SI – mgr Urszula Kuczera, mgr Małgorzata Ryś, mgr Barbara Siuta, mgr Aleksandra Sojka, mgr Agnieszka Urbańczyk, mgr Magdalena Lorenc;
  • socjoterapeuta – mgr Małgorzata Rok, mgr Ewelina Żemła, mgr Jadwiga Winek;
  • resocjalizacja – mgr Agnieszka Wiencek-Sawka, mgr Jadwiga Winek, mgr Beata Zieleźnik;
  • fizjoterapeuta – mgr Małgorzata Ryś, mgr Stanisława Kornecka-Kubska;
  • instruktor gimnastyki korekcyjnej – mgr Beata Cieszewska, mgr Sebastian Dziech, mgr Piotr Włodek, mgr Marcelina Wiktorczyk, mgr Michalina Bałuch;
  • surdopedagog – mgr Ewa Czembor, mgr Aleksandra Kowalska, Aleksandra Obłąk;
  • tyflopedagog – mgr Ewa Czembor, mgr Dorota Warzecha-Nowok;
  • muzykoterapeuta – mgr Zbigniew Lejawka;
  • terapeuta uzależnień- mgr Jakub Mizera;

Aktualności

W dniu 4 kwietnia 2025 roku w naszej szkole odbyła się wyjątkowa impreza pod nazwą „Zabawy sensoryczno-ruchowe z niebieskim w tle”. W

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, obchodzony corocznie 2 kwietnia, ma na celu zwiększenie wiedzy i zrozumienia na temat autyzmu. Tego dnia na całym

Obserwuj nas w mediach

Przejdź do treści