Co to jest Wczesne Wspomaganie?
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci to bezpłatne zajęcia, mające na celu stymulowanie rozwoju psychoruchowego i psychospołecznego dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnością. W ramach wczesnego wspomagania rozwoju, dziecko może uczestniczyć w specjalistycznych zajęciach terapeutycznych w wymiarze od 4 do 8 godzin miesięcznie.
Wczesne wspomaganie to także objęcie wsparciem rodziny, aby jeszcze lepiej spełniała swoje funkcje i wspierała rozwój swojego dziecka.
Kto może uczestniczyć w zajęciach wczesnego wspomagania rozwoju?
Do korzystania z zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju uprawnione są wszystkie dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej, posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania wydaną przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
Dlaczego warto wybrać naszą placówkę?
Nasza placówka:
-
oferuje szeroką gamę zajęć wszechstronnie stymulujących rozwój dziecka, w zależności od jego potrzeb i możliwości psychofizycznych,
-
posiada dobrze wyposażone sale w sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne,
-
zatrudnia wysoko wykwalifikowaną kadrę: oligofrenopedagogów, surdopedagogów, tyflopedagogów, specjalistów w zakresie wczesnego wspomagania i edukacji dzieci z autyzmem, specjalistów terapii pedagogicznej, specjalistów terapii ręki, terapeutów integracji sensomotorycznej, terapeutów EEG Biofeedback, Tomatisa, Warnkego, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów.
W ramach zajęć usprawniamy mowę, rozwój ruchowy i sensoryczny, percepcję słuchową, wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, czynności manualne, doskonalimy orientację przestrzenną, wspieramy rozwój społeczno – emocjonalny. Specjaliści współpracują ze sobą w planowaniu i realizowaniu pracy z dzieckiem i rodziną. Zapewniamy porady i konsultacje.
W razie pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu (32) 210 03 40 wew. 23
Aktualny skład zespołu nauczycieli wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (2024/2025):
-
mgr Aleksandra Kowalska - koordynator zespołu, logopeda, oligofrenopedagog, surdopedagog, pedagog wczesnoszkolny;
-
mgr Kinga Banasik Kędzior - psycholog, logopeda, oligofrenopedagog, neurologopeda, terapeuta ręki, terapeuta sensorycznej terapii widzenia;
-
mgr Stanisława Kornecka-Kubska - fizjoterapeuta, terapeuta SI, olinofrenopedagog;
-
mgr Małgorzata Ryś - fizjoterapeuta, terapeuta SI, olinofrenopedagog;
-
mgr Marcelina Wiktorczyk - oligofrenopedagog;
-
mgr Aleksandra Herok - Duc - psycholog, terapeuta SI, oligofrenopedagog;
-
mgr Joanna Goc - logopeda, filolog angielski, historyk sztuki, nauczyciel muzyki;
-
mgr Monika Gimel - oligofrenopedagog;
Do pobrania:
-
Regulamin bezpieczeństwa organizacji zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w czasie epidemii Covid 19
-
Regulamin zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWR)
-
wniosek o przyznanie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- wniosek o wydanie opinii o dziecku przez zespół WWR
Galeria zdjęć:
Zdjęcia przedstawiają dzieci podczas zajęć WWR.