Nasze
gimnazjum działa w ramach szkolnictwa specjalnego. W związku z tym
uczniowie uczęszczający do niego mają szczególne warunki do
rozwoju swojej osobowości. Pracujemy zgodnie z zasadą
"maksymalny rozwój na miarę możliwości". Uczniowie
otrzymują pełen zakres zajęć dydaktyczno- wychowawczych. W
ramach gimnazjum tworzone są pracownie: humanistyczna,
matematyczna, chemiczno- fizyczna, geograficzno- przyrodnicza,
komputerowa, plastyczno- muzyczna. Młodzież poza zdobywaniem
wiadomości i rozwojem umiejętności może realizować swoje
zainteresowania i spełniać swoje marzenia w ramach działających
kółek. Chłopcy najbardziej lubią zajęcia informatyczne, a
dziewczyny najchętniej uczęszczają na kółko muzyczne. Ogromnym
zainteresowaniem wśród uczniów cieszy się prawie samodzielne
wydawanie gazetki szkolnej "Uśmiech szkoły". W swojej
pracy nauczyciele kładą szczególny nacisk na rozwój samodzielności
uczniów i przygotowanie ich do dorosłego życia. Podstawowym celem
nauczycieli jest usprawnianie zaburzonych funkcji oraz rozwój
szczególnych zdolności i zainteresowań.
Chcemy,
aby nasze gimnazjum było miejscem, do którego uczniowie chętnie
przychodzą, gdzie spotykają się z życzliwością,
zainteresowaniem i zrozumieniem.
MODEL
ABSOLWENTA GIMNAZJUM
1. SYSTEMATYCZNY, RZETELNY,
ODPOWIEDZIALNY, OBOWIĄZKOWY.
2. CECHUJE GO SZACUNEK I TOLERANCJA WOBEC INNYCH.
3. ZNA SPOSOBY KULTURALNEGO I HIGIENICZNEGO TRYBU ŻYCIA.
4. UMIE CZYTAĆ, LICZYĆ, PISAĆ.
5. UMIE KORZYSTAĆ Z URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH.
6. UMIE WYKORZYSTYWAĆ ZDOBYTE WIADOMOŚCI W ŻYCIU.
7. RADZI SOBIE W RÓŻNYCH SYTUACJACH ŻYCIOWYCH.
8. MA POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI DO PAŃSTWA, NARODU, REGIONU.
9. MA POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI DO RODZINY, POSIADA JEJ PRAWIDŁOWY
OBRAZ.
|