Jedną z form zajęć wspomagających
rozwój umysłowy, doskonale łączącą naukę, rewalidację i zabawę jest
dogoterapia. Pies uczestniczący w zajęciach pełni ważną rolę edukacyjną:
zmniejsza zachowania opozycyjne, przyczynia się do wzrostu dziecięcych
zdolności uczenia się. Poprzez kontakt z psem dzieci doskonalą swoje umiejętności
społeczne, kształtują wrażliwość. Gdy w zajęciach uczestniczy pies, dłużej
i chętniej ćwiczą, a wykonywanie zadań wywołuje wiele radości. Pies
potrafi skoncentrować na sobie uwagę , zachęcić do zabawy, uatrakcyjnić długotrwałe
zajęcia, przełamać lęk przed kontaktem ze światem zewnętrznym. W środę
15 października kl. I-II u A oraz I-II u B uczestniczyły w drugich już zajęciach
z dogoterapii. Spotkanie dzieci z psami było bardzo udane – przyniosło
dzieciom wiele radości oraz nowe wrażenia. Kolejne spotkania przed nami, zajęcia
będą odbywały się w każdą środę do końca listopada.