Zajęcia integracyjne z rodzicami uczniów klas czwartych i piątych.

28-11-2018

 

Relacja z zajęć integracyjnych z rodzicami uczniów kl. 4 i 5 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i kl.7-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.

„Jeszcze jeden listopad do okna zapukał żółtych liści szelestem.                                                                            I znów nas odszukał.
Nas, zapatrzonych w przeszłość. W dni klęski i chwały,
Które nam po przodkach w spuściźnie zostały”.

     W czwartek 22 listopada w Pszczyńskim Centrum Kultury „Pod 13”, czyli tzw. Małej Sali Lustrzanej odbyło się spotkanie uczniów z rodzicami pt. „Patriotyzm wierszem pisany”.
Celem spotkania było podsumowanie i utrwalenie wiadomości o 100 rocznicy Niepodległości Polski. 
Uczniowie wraz z rodzicami czytali wiersze słuchając pięknych dźwięków muzyki Fryderyka Chopina.
Odpowiadali też na pytania: Jak nazywa się nasza Ojczyzna? Jakie mamy symbole narodowe? Na pamiątkę jakiego wydarzenia obchodzimy Święto Niepodległości? Wraz z jedną z zaproszonych mam dzieci recytowały wiersz „To jest Polska”. W trakcie spotkania uczniowie losowali serduszka i zastanawiali się które z przedstawionych na nich cech można określić jako cechy Patrioty. Następnie wybrane określenia naklejali na przygotowanej mapie Polski. Piękno Ojczystych krajobrazów słowami wiersza Juliusza Słowackiego opisała jedna z mam. Podkreślały je obrazy wypożyczone z Galerii znajdującej się obok. Niespodzianką była recytacja wiersza wylosowanego przez Pana Dyrektora, która się dzieciom bardzo podobała. Na koniec uczniowie zaśpiewali piosenkę – niespodziankę przygotowaną na lekcjach muzyki. Największym zainteresowaniem cieszyły się pierniki przygotowane przez panią Dorotę. 
    Spotkanie bardzo podobało się zarówno dzieciom, które miały okazję zobaczyć swoich rodziców przy mikrofonie recytujących wiersze, jak i samym rodzicom podziwiającym występ i wiedzę dzieci.
   Bo jak mówił Patron naszej szkoły Janusz Korczak:

„Mowa ojczysta; to nie wybrane i dobrane dla dziecka przepisy i morały, a powietrze, którym   dusza jego oddycha na równi ze zbiorową duszą całego narodu”.