Informacje bieżące

19.04.2024

Szanowni Państwo

Przypominamy, że dzień 2 maja 2024r. został ustalony w naszej szkole jako dzień wolny od zajęć - uczniowie nie przychodzą do szkoły. Dzień ten zostanie odpracowany w sobotę 25 maja.

W sobotę uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach ruchowo - integracyjnych "Boot Camp" nad zalewem w Łące. O dokładnej organizacji tego dnia będziemy informować.


05.04.2024

Szanowni Państwo

W związku z powzięciem informacji o kilku przypadkach wszawicy w szkole wśród uczniów, zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora nr 25/2023/2024 z dnia 5 kwietnia 2024r. w szkole odbędzie się okresowy przegląd czystości skóry głowy prowadzony przez pielęgniarkę szkolną, z zachowaniem zasad intymności i poufności.

Kontrole będą odbywać sie w dniach 8-12 kwietnia oraz 22- 27 kwietnia 2024r. W razie konieczności kontaktować będzie się z Państwem pielęgniarka szkolna.

Prosimy o równoczesne przeprowadzanie okresowych kontroli skóry głowy w domu, częste mycie głowy oraz uświadamianie dzieci o konieczności przestrzegania zasad higieny.


27.03.2024r.

Szanowni Państwo

W tym pięknym czasie Wielkanocy życzymy radości, nadziei i spokoju. Niech te święta przyniosą mnóstwo uśmiechu, ciepła i miłości.

Dyrekcja i Pracownicy ZS3S

Koszyk z pisankami. Wesołych Świąt Wielkanocnych! Wesołych Świąt Wielkanocnych!


22.03.2024

Szanowni Państwo

Szkolne rekolekcje wielkopostne odbędą się w naszej szkole, w dniach 25 - 26 marca 2024r., w godzinach 9.40 - 11.15, w dwóch grupach (klasy młodsze i starsze). Dzięci będą miały możliwość spowiedzi na podstawie deklaracji zabranych przez katechetów.

Przed i po rekolekcjach zajęcia lekcyjne odbywać się będą wg planu, busy kursować będą bez zmian.

Uczniowie nie uczestniczący w rekolekcjach będą mieć zapewnioną opiekę na świetlicy szkolnej.


26.02.2024r.

Szanowni Państwo

Od dnia 15 lutego 2024 roku nałożono na podmioty pracujące z dziećmi obowiązek posiadania dokumentu "Standardy Ochrony Małoletnich". Pragniemy poinformować, że również w naszej szkole wprowadziliśmy Standardy. Są one dostępne na stronie internetowej szkoły w zakładce /Dokumenty/Procedury bezpieczeństwa i Standardy Ochrony Małoletnich/ lub w sekretariacie szkoły.

Prosimy o zapoznanie się z dokumentem.

Jeśli będą mieli Państwo jakieś uwagi co do treści dokumentu, prosimy o zgłoszenie. Jeszcze mamy czas na poznanie zapisów Standardów, dostosowanie do warunków naszej szkoły (ewentualne zmiany w dokumencie) i ich wdrożenie. Po 15 sierpnia 2024r wymagane będzie prawne egzekwowanie zapisów dokumentu.

Uczniowie są zaznajamiani z treścią Standardów podczas lekcji z wychowawcą.

 

 


13.02.2024r.

Szanowni Państwo

Informujemy, że w dniach 7 marca i 18 kwietnia 2024r. odbędzie się fluoryzacja zębów dla uczniów klas 1-6. Dla efektywności zabiegu prosimy, aby w tych dniach, przed wyjściem do szkoły dzieci dobrze umyły zęby.


16.01.2024r.

Szanowni Państwo

W dniu 23 stycznia b.r. o godz. 16.00 odbędzie się w naszej szkole zebranie wychowawców klas z rodzicami oraz spotkania nauczycieli zespołów IPET (indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla ucznia).

Serdecznie zapraszamy.


21.11.2023r.

Szanowni Państwo

Miło nam poinformować, że Rada Rodziców naszej szkoły przygotowuje przedświąteczny kiermasz ozdób i stroików świątecznych oraz pierników i innych słodkości. Stoiska będą wystawione w szkole przy wejściu głównym w dniach 22 listopada b.r. oraz 6 grudnia b.r., w godzinach 8.00 - 14.15. Gorąco zachęcamy Państwa do zakupów. Można w ramach przedświątecznych przygotowań podjechać do szkoły i zaopatrzyć się w świąteczne dekoracje i słodkości.

 

Środki pieniężne zgromadzone na koncie Rady Rodziców w znaczący sposób wpływają na organizację ciekawych atrakcji dla uczniów, szkolnych zabaw, wycieczkowych wyjazdów i innych inicjatyw, z których korzystają uczniowie. Nadal możecie Państwo wspierać działania szkoły poprzez wpłaty na konto Rady Rodziców. Szczegółowe informacje na stronie szkoły http://www.zs3s.pna.pl/dla-rodzicow/rada-rodzicow.html. W imieniu uczniów i nauczycieli dziękujemy.

 

Jednocześnie informujemy, że 17 grudnia b.r. na rynku w Pszczynie, w ramach Pszczyńskiego Świątecznego Jarmarku będzie można nabyć wyroby naszych uczniów i nauczycieli oraz inne świąteczne drobiazgi. Dochód ze sprzedaży zasili Stowarzyszenie Razem również działające na rzecz uczniów naszej szkoły.


14.11.2023r.

Szanowni Państwo

W załączeniu przesyłam zaproszenie do udziału w Konferencji z Okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych pt. „Praktyczne aspekty dotyczące funkcjonowania w społeczeństwie osób z niepełnosprawnością oraz ich opiekunów". Tegoroczne spotkanie adresowane jest do opiekunów osób z niepełnosprawnościami, pracowników instytucji, które dla nich działają, a przede wszystkim, dla osób z niepełnosprawnościami. Spotkanie odbędzie się 1 grudnia 2023r. o godz. 10.00 w sali narad w Starostwie Powiatowym w Pszczynie. Szczegóły w załącznikach.

Uprzejmie proszę o potwierdzenie obecności do 24 listopada 2023 r przesyłając swoje dane na adres mailowy: k.granda@powiat.pszczyna.pl lub dzwoniąc na numer tel. 32 449 23 98.

Informujemy, że spotkanie będzie tłumaczone na język migowy, sala narad wyposażona jest w pętlę indukcyjną, wejście dla osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się z tyłu budynku, od strony parkingu. Inne szczególne potrzeby prosimy zasygnalizować przesyłając zgłoszenie udziału.

Katarzyna Granda
Starostwo Powiatowe w Pszczynie
Pełnomocnik Starosty ds. Osób z Niepełnosprawnościami/
Koordynator dostępności
tel. 32 449 23 98
 
Załączniki:

12.09.2023

Szanowni Państwo

Zapraszamy na zebranie rodziców z dyrekcją oraz nauczycielami i wychowawcami. Zabranie odbędzie się we wtorek 19 września 2023r. o godz. 16.00 na świetlicy szkolnej (zebranie ogólne). Po zebraniu zapraszamy do wskazanych sal na spotkanie z wychowawcą klasy.


​02.08.2023r.

Szanowni Państwo

Rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024 odbędzie się 4 września 2023r. o godz. 8.00. Porządek organizacyjny tego dnia:

  • Uczniowie szkoły podstawowej - o godz.8.00 spotkanie ogólne w sali gimnastycznej.
  • Uczniowie szkoły branżowej i szkoły przysposabiającej do pracy - o godz. 8.00 spotkanie ogólne w świetlicy szkolnej. 
  • Po spotkaniu ogólnym spotkanie organizacyjne z wychowawcą w swoich salach, zakończenie ok. godz. 9.00 - 9.30.

Busy rano będą kursować wg dotychczasowego porządku (w razie pytań prosimy o kontakt z przwoźnikiem) a powrót spod szkoły będzie w godz. 9.00 - 9.30.

W przypadku potrzeby korzystania w tym dniu ze świetlicy szkolnej dziecka rodziców pracujących prosimy o wcześniejsze powiadomienie w sekretariacie szkoły, w terminie do piątku 1 września, do godz. 10.00. Ze względu na wcześniejszy odjazd busów konieczny jest wówczas osobisty odbiór dziecka.

Uczniów nowoprzyjętych do szkoły zapraszamy na rozpoczęcie roku szkolnego wraz z rodzicami celem omówienia spraw organizacyjnych.

Informacja o wyprawce szkolnej dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej


26.06.2023r.

Szanowni Państwo

Przekazujemy list Ministra Edukacji i Nauki na zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2022/2023
Życzymy udanego i spokojnego wakacyjnego wypoczynku.

20.06.2023

Szanowni Państwo

Uroczyste zakończenie zajęć w roku szkolnym 2022/2023 i rozdanie świadectw uczniom wyróżnionym odbędzie się w piątek 23 czerwca o godz. 8.15 w sali gimnastycznej. Po uroczystości odbędzie się spotkanie uczniów z wychowawcami w klasach.

Busy rano kursować będą bez zmian a odjeżdżać spod szkoły około godz. 9.30.


05.06.2023

Szanowni Państwo

Przypominamy, że dni 9 i 16 czerwca są dla wszystkich uczniów naszej szkoły dniami wolnymi od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

W związku z powyższym prosimy o poinformowanie wychowawcy, czy uczeń ma zapewnioną opiekę w domu w tych dniach, czy przyjdzie do świetlicy szkolnej.


22.05.2023r.

Szanowni Państwo

Udostępniamy prezentacje dotyczące zapewnienia uczniom bezpieczeństwa w kontekscie przemocy rówieśniczej. 


09.05.2023r.

Szanowni Państwo

W dniu 23 maja o godz. 16.00 odbędzie się w naszej szkole zebranie wychowawców klas z rodzicami. Serdecznie zapraszamy.

Jednocześnie informujemy o zmianie sytuacji prawnej dotyczącej ważności orzeczeń ZUS. Prosimy o zapoznanie się z informacją - pobierz (pdf, 216 KB).


05.05.2023r.

Zaproszenie na dzień Godności Osoby Niepełnosprawnej 7 maja 2023 - program imprezy (strona www)


27.04.2023r.

Szanowni Państwo

Przypominamy, że dzień 2 maja jest w naszej szkole dniem wolnym od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W tym dniu zajęcia nie odbywają się.


03.04.2023r.

Szanowni Państwo

Przypominamy, że tegoroczna wiosenna przerwa świąteczna trwa od 6 do 11 kwietnia. W tym czasie zajęcia szkolne nie odbywają się .

W te piękne Święta życzymy zdrowia i radości, wzajemnego zrozumienia, wsparcia, ciepła i miłości. Niech Wielkanoc przyniesie pokój i uśmiech każdego dnia.

Ilustracja z pisankami, kwiatami i życzeniami świątecznymi.

Ilustracja 1. Radosnych Świąt Wielkanocnych życzy Dyrektor, Rada Pedagogiczna i Pracownicy Zespołu Szkół nr 3 im. Janusza Korczaka w Pszczynie.


05.01.2023

Szanowni Państwo

Przypominamy o zebraniu klasowym podsumowującym pracę uczniów w I półroczu roku szkolnego 2022/2023, które odbędzie się w 10 stycznia, w godz. 16.00 – 17.00. Podczas zebrania otrzymają Państwo kopię okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz w razie potrzeby będą mogli Państwo porozmawiać z nauczycielami na temat realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dziecka (spotkanie zespołu d.s. IPET).

Zebranie rodziców klas, których wychowawcy rozchorowali się  zostanie przełożone i odbędzie się w późniejszym  terminie uzgodnionym z wychowawcą (o zaistniałej sytuacji zostali Państwo poinformowani przez wychowawcę).

Pozdrawiamy Noworocznie


22.12.2022r.

Drodzy Rodzice

Przypominamy, że przerwa świąteczna trwa od 23 do 31 grudnia 2022r. Zajęcia szkolne rozpoczynają się w poniedziałek 2 stycznia 2023r. W tym świątecznym czasie pragniemy złożyć Państwu życzenia zdrowych, pogodnych i radosnych Świąt oraz pomyślności w nadchodzącym Nowym Roku.

“Piękna jest radość w Święta,
Ciepłe są myśli o bliskich,
Niech pokój, miłość i szczęście
Otoczą dzisiaj nas wszystkich!”

 

 


06.12.2022r.

Drodzy Rodzice

Podczas tegorocznego jarmarku świątecznego na rynku w Pszczynie chcielibyśmy sprzedawać świąteczne ozdoby, dekoracje, stroiki oraz rękodzieło i wszelkie inne " świąteczne gadżety". Nasza szkoła ma już rezerwację na stoisko które będzie czynne w dniu 18.12.2022 roku (niedziela ) w godzinach od 11.00 do 17.00.

Zwracamy się do państwa z ogromną prośbą o wsparcie tego pomysłu i wykonanie oraz przekazanie wszelkich świątecznych wyrobów które zostaną sprzedane na jarmarku. Będziemy wdzięczni za wszelkie dekoracje, stroiki, ozdoby - mile widziane są również świąteczne wypieki ( ciasteczka, pierniczki, babeczki ).

Przypominamy że fundusze pozyskane w ten sposób zasilą działania stowarzyszenia "Razem " oraz Rady Rodziców na potrzeby naszych uczniów.

Prosimy Państwa o dostarczenie do szkoły wszystkich rzeczy które chcielibyście przekazać do sprzedaży na jarmarku świątecznym do dnia 13 grudnia (oczywiście wypieki można dostarczyć nawet do piątku 16 grudnia albo dostarczyć na nasze stoisko na jarmarku 18 grudnia).

Jeżeli ktoś z państwa Rodziców miałby ochotę wesprzeć działanie stoiska swoją obecnością i stanąć "za ladą " będzie nam bardzo miło i będziemy wdzięczni za taką pomoc. Chętnych rodziców prosimy o zgłoszenie swojej gotowości do udziału u wychowawcy swojego dziecka

Jeszcze raz zachęcamy do zaangażowania się w naszą świąteczną inicjatywę. Wszystkich rodziców i opiekunów naszych uczniów serdecznie pozdrawiamy i zapraszamy na jarmark.

Dyrekcja i Nauczyciele ZS3S


25.11.2022r.

Szanowni Państwo, Śląska Fundacja Błękitny Krzyż jest wykonawcą Projektu: "Wsparcie procesu integracji społecznej i adaptacji w Polsce uchodźców z Ukrainy", w ramach którego organizuje lekcje języka polskiego, również dla dzieci i młodzieży z Ukrainy. Zajęcia będą nieodpłatne i odbywać będą się dwa razy w tygodniu. Rodziców uczniów zainteresowanych zapraszamy na spotkanie organizacyjne, które odbędzie się w czwartek 01.12. 2022 r., o godz. 17.00 w Ośrodku Psychoprofilaktyki Śląskiej Fundacji Błękitny Krzyż, w Pszczynie przy ul. Paderewskiego 3. Serdecznie zapraszamy. 

W razie pytań prosimy o kontakt: kamila.falinska@bk-europe.pl

Kamila Falińska

tel. 571 209 163


26.09.2022r.

Szanowni Państwo!

Informujemy, że nasza szkoła została zarejestrowana w akcji Szkoła PełnaTalentów organizowanej przez sieć sklepów LIDL. Każdy, kto przy okazji zakupów otrzyma Talenciaki może wesprzeć naszą szkołę przekazując kupony wychowawcom w szkole lub samodzielnie wpisując/skanując kod na stronie internetowej: https://szkoly.lidl.pl/ (Szkoła Podstawowa Nr 23 Specjalna W Pszczynie)

Za zebrane Talenciaki będziemy mogli odebrać produkty dla szkół (sprzęt dydaktyczny, elektroniczny, sportowy). Ponadto weźmiemy udział w kilku loteriach dla szkół. Akcja w sklepach LIDL trwa do 13.11.2022r.

Z góry dziękujemy!
Samorząd Uczniowski

14.09.2022r.

Szanowni Państwo

20 września o godz. 16.00 odbędzie się zebranie rodziców, na które serdecznie zapraszamy. Spotkanie odbędzie się w salach z wychowawcami. 


23.08.2022r.

Drodzy Rodzice i Opiekunowie

Rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023 odbędzie się w naszej szkole 1 września o godzinie 8.00. Busy rano będą kursować wg planu sprzed wakacji (w razie pytań prosimy o kontakt bezpośrednio z przewoźnikiem), powrót spod szkoły ok. godz. 9,00 - 9.30.

Informację o podręcznikach znajdą Państwo na stronie szkoły w zakładce /Rodzice/podręczniki 2022-2023/. Przypominamy, że uczniowie szkoły podstawowej wypożyczają darmowe podręczniki i materiały ćwiczeniowe ze szkolnej biblioteki. Możliwe jest również, w porozumieniu z wychowawcą i rodzicami dokupienie materiałów edukacyjnych, które nie zostały dofinansowane z rządowej dotacji podręcznikowej.

Koszt podręczników dla uczniów szkoły branżowej oraz uczniów szkoły przysposabiającej do pracy może być zwrócony po złożeniu wniosku o skorzystanie z rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym. Przy zakupie podręczników należy poprosić o imienną fakturę. Druk wniosku o dofinansowanie uczniowie otrzymają we wrześniu za pośrednictwem wychowawcy lub pedagoga szkolnego.

Informacje o dokładnej wyprawce dziecka do szkoły uzyskacie Państwo od wychowawcy klasy.

Pragniemy również poinformować osoby zainteresowane zapisem dziecka na obiady szkolne, że stawka żywieniowa za obiad od 01.09.2022r. wyniesie 4,50 zł. Dokładne informacje na temat stołówki szkolnej, w tym jadłospis dzienny, zamieszczamy na stronie szkoły w zakładce /Rodzice/stołówka i obiady/.

Informacja o ubezpieczeniu uczniów od następstw nieszczęśliwych wypadków w roku szkolnym 2022/2023 znajduje się na stronie szkoły, w zakładce /Rodzice/ubezpieczenie NNW/.


02.08.2022r.

Szanowni Państwo

Szpital Joannitas w Pszczynie przygotował akcję bezpłatnych badań kontrolnych. W ramach Pakietu Dziecko pszczyńska placówka oferuje badanie pełnej morfologii oraz glukozy dzieciom i młodzieży do 18. roku życia.

Zaproszenia na bezpłatne bada­nia można ode­brać w rejes­tracji Medy­cznego Lab­o­ra­to­rium Diag­nos­ty­cznego Szpi­tala Joan­ni­tas w Pszczynie od poniedzi­ałku do piątku w godz. 8:00 – 14:00. Badania będą wykonywane w każdy piątek do 26 sierpnia lub do wyczerpania limitu 300 bezpłatnych pakietów (wcześniej trzeba odebrać zaproszenie).


20.06.2022r.

Szanowni Państwo

Pożegnanie uczniów kończących szkołę podstawową i szkołę branżową odbędzie się w czwartek 23 czerwca 2022r. o godz. 10.30. Serdecznie zapraszamy rodziców absolwentów do udziału w uroczystości.

24 czerwca 2022r. odbędzie się Uroczyste Zakończenie Roku Szkolnego 2021/2022. Uczniowie przyjeżdżają do szkoły rano, zgodnie z rozkładem jazd busów. O godz, 8.00, w sali gimnastycznej odbędzie się rozdanie świadectw uczniom wyróżnionym oraz pożegnanie pracowników odchodzących na emeryturę. Rozdanie świadectw pozostałym uczniom przez wychowawcę odbędzie się w salach klasowych ok. godz. 8.30.

Busy w tym dniu odjeżdżać będą spod szkoły ok godz. 9.30.


19.05.2022r.

Szanowni Państwo

Jest nam bardzo miło poinformować państwa że, w ramach działań Fundacji Rozwoju Systemu  Edukacji (FRSE), nasza szkoła zakwalifikowała się do programu POWER.

W związku z pozyższym ogłaszamy nabór do projektu „Apetyt na Życie” realizowanego w ramach “Ponadnarodowej mobilności uczniów POWER” - Nabór IV. Udział w projekcie jest całkowicie sfinansowany ze środków europejskich przyznanych przez FRSE i uczniowie nie ponoszą żadnych kosztów związanych z jego realizacją

Projekt skierowany jest do uczniów naszej szkoły będących uczniami od klasy 6 do ukończenia edukacji w naszej szkole, którzy jak dotąd nie brali udziału w projektach POWER, ma charakter kulinarno-kulturowy i jest ukierunkowany na jak najlepsze poznanie kultury hiszpańskiej oraz tradycji kulinarnych. W projekcie może wziąć udział 12 uczniów.

Wszystkich zainteresowanych uczniów  zapraszamy na spotkanie informacyjne które odbędzie się w czwartek 19.05 w dużej świetlicy (lekcja 4). Podczas spotkania uczniowie otrzymają formularze rekrutacyjne oraz ulotki informacyjne dla rodziców/opiekunów prawnych.

Wszystkich zainteresowanych rodziców  zapraszamy na spotkanie informacyjne które odbędzie się we wtorek 24.05 o godz. 15.45 przed spotkaniem rodziców (wywiadówką) która odbędzie się o 16.00.

Do pobrania:

Regulamin rekrutacji do działań w ramach mobilności ponadnarodowej (pdf, 188 KB)


12.05.2022r

Szanowni Państwo

Przypominamy, że we wtorek, 24 maja o godz. 16.00, w salach szkolnych odbędzie się zebranie dla rodziców / opiekunów prawnych. Spotkanie będzie związane z klasyfikacją roczną lub końcową uczniów. Zebranie będzie zarazem spotkaniem zespołu d.s. IPET i zostaną Państwo zapoznani z podsumowaniem działań wpisanych w Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny Ucznia (IPET) oraz przekazane zostaną Państwu Okresowe Wielospecjalistyczne Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia.

Copyright ©Zespół Szkół nr 3 Specjalnych im Janusza Korczaka
offon.pl