Wycieczka do Wisły na Trzy Kopce

Wycieczka do Wisły Uzdrowiska na Trzy Kopce Wiślańskie w sobotę 23 czerwca 2018 r.

Pogoda w sobotę 23 czerwca 2018 r. nie przedstawiała się zachęcająco. Mimo to udaliśmy się się pociągiem z Pszczyny do Wisły Uzdrowiska, na Plac Bogumiła Hoffa - miejsce spotkania z miejscowym przewodnikiem beskidzkim. Z Placu B. Hoffa rozpoczęliśmy pieszą wedrówkę następującą trasą: Wisła Uzdrowisko – ul. Górnośląska – Partecznik – ul. Pod Las – Kamienny – ul. Kamienna – następnie grzbietem w kierunku Trzech Kopców Wiślańskich – Nowa Łąka –prywatne schronisko Telesforówka – Trzy Kopce Wiślańskie (810 m n.p.m.) – potok Kamienny – Kamienny (791 m n.p.m.) – Os. Jarzębata – ul. 11 Listopada – u. Olimpijska – ul. 1 Maja – centrum Wisły – Wisła Uzdrowisko. Wspinaliśmy się coraz wyżej i w pewnym momencie z góry oglądaliśmy panoramę Wisły z widokiem na ważniejsze obiekty i zabytki miasta. Po pewnym czasie dotarliśmy do prywatnego schroniska – Telesforówki, gdzie schroniliśmy się przed deszczem, posililiśmy się w miejscowej gastronomii oraz rozgrzliśmy się ciepłą herbatą. Po krótkim odpoczynku dotarliśmy na szczyt Trzy Kopce Wiślańskie (810 m n.p.m.). Na Trzech Kopcach Wiślańskich spotykają się granice trzech miejscowości: Wisły, Brennej i Ustronia. Również zbiegają się tam trzy szlaki turystyczne: kończy się szlak niebieski z Równicy, rozpoczyna się szlak zielony z Trzech Kopców na Błatnią, oraz biegnie szlak żółty z Wisły do Salmopola.  Choć aura tego dnia nie rozpieszczała, bo było chłodno i deszczowo, to w dobrych nastrojach wróciliśmy do domu.