Poznajemy zabytki Bielska Białej i wędrujemy „bajkowym szlakiem” w dniu 17 listopada 2021 r.

W chłodny środowy poranek 17 listopada 2021 r. pojechaliśmy autokarem do Bielska-Białej.

Na wycieczce oglądaliśmy: willę miejska Teodora Sixta, Teatr Lalek „Banialuka”, kościół ewangelicki im. Zbawiciela i jedyny w Polsce pomnik Marina Lutra, fragmenty murów miejskich, starą remizę strażacką z 1884 r. położoną przy ulicy Jana III Sobieskiego zwiedzaliśmy Dom Tkacza, a w jego wnętrzu mieszkanie z kuchnią i sypialnią oraz warsztat tkacza, katedrę świętego Mikołaja z lat 1443-1447 i przebudowanej w 1912 r. średniowieczny rynek, a na rynku pomnik św. Jana Nepomucena, rzeźbę Neptuna, zabytkową studnię oraz dawną wagę miejską.

Dalej zwiedzaliśmy: Plac Bolesława Chrobrego z połowy XIX wieku a na nim kamienicę z II połowy XVIII wieku oraz budynek z lat 30. XX wieku – dawną siedzibę Komunalnej Kasy Oszczędności z witrażem przedstawiającym panoramę Bielska-Białej, budynek Poczty Głównej z lat 1897-1898, Zamek Książąt Sułkowskich, narożną kamienicę Patria z 1889 r.

Później wędrowaliśmy bajkowym szlakiem i oglądaliśmy: rzeźbę Bolka i Lolka przed budynkiem Sfery II, Plac Wojska Polskiego będący dawnym Rynkiem w Białej, kamienicę pod Żabami z 1903 r. położoną na rogu ulicy targowej i Placu Wojska Polskiego, pomnik Smoka Wawelskiego i Bartoliniego Bartłomieja w czapce kucharza stojący na Pl. Wojska Polskiego, rzeźbę Szpiega z Krainy Deszczowców – Don Pedra de Pommidore przy ul. 11 Listopada oraz postać Reksia przy ulicy 11 Listopada w pobliżu rzeki Białka, pomnik warszawskiej Syrenki, zabytkowy dworzec kolejowy w Bielsku-Białej Głównej z lat 1889-1890, a przed nim fragment torowiska linii tramwajowej biegnącej z dworca kolejowego do Cygańskiego Lasu.

Po odwiedzeniu tylu interesujących miejsc Bielska-Białej, w dobrych humorach udaliśmy się do autokaru, którym odjechaliśmy pod szkołę, gdzie zakończyła się nasza wycieczka.

Galeria zdjęć przedstawiających relację z wycieczki: