Wycieczka do Doliny Prądnika

Wycieczka do Pieskowej Skały

w Ojcowskim Parku narodowym – 14  czerwca 2018r

W czwartek byliśmy na ostatniej wycieczce organizowanej przez Szkolne Koło PTTK.

Tym razem odwiedziliśmy Ojcowski Park Narodowy. Oprowadzała nas po nim bardzo miła pani przewodnik Olena. Najpierw zwiedzaliśmy Zamek w Pieskowej Skale. Z nazwą Pieskowa Skała wiąże się bardzo ciekawa legenda. W wieży zamknięta była pani tego zamku. Jej mąż skazał ją na śmierć głodową. Ale dama miała psa który każdego dnia przynosił jej w pyszczku jedzenie. Pani nie zmarła, a miejsce na cześć psa otrzymało właśnie taką nazwę. Przy Maczudze Herkulesa znajdującej się obok zamku zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Później odwiedziliśmy Osadę Młynarską „Boroniówka” gdzie przewodnik pokazał nam w jaki sposób działa młyn wodny zasilany wodami rzeki Prądnik. Podobno nadal mieli mąkę.

Byliśmy też w Kaplicy na Wodzie która powstała za cara Mikołaja I. Car zabronił stawiania kościołów na Ziemi Ojcowskiej. Wtedy postanowiono wybudować kaplicę na wodzie, której ten zakaz nie obejmował. Z parkingu w Ojcowie podziwialiśmy ruiny zamku. Na zwiedzanie jednak nie wystarczyło już czasu. Doliną Prądnika doszliśmy do Jaskini Ciemnej. Niestety nietoperzy w niej nie było, tylko stały jej rezydent olbrzymi pająk. Oglądaliśmy ciekawe ostańce: Rękawica, Brama Krakowska, którą podpieraliśmy patykami. Według legendy jeśli skały tworzące wrota bramy się złączą nastąpi koniec świata. Byliśmy też przy Źródełku Miłości. Nie można z niego wypić naraz za dużo wody bo wtedy miłość dopadnie nas przy pierwszym napotkanym człowieku. Nie wiadomo czy działa. Jedna z koleżanek na pytanie czy już woda działa? odpowiedziała, że jeszcze nic nie czuje. Zmęczeni z ochota zjedliśmy pyszne kiełbasy z grilla. Właścicielka poczęstowała nas hojnie napojami, a my resztki pieniędzy wydaliśmy na pamiątki. Wbrew zapowiedziom nie padał deszcz. Było przyjemnie, chmury zasłaniały słońce. Pogoda była doskonała na wędrówkę. Wróciliśmy zmęczeni, pełni wrażeń, radośni, że już wkrótce wakacje.

Zapraszamy chętnych na nasze wędrówki w przyszły roku szkolnym.