Wycieczka do Żywca

Wycieczka do Żywca 15 października 2017 r.

W słoneczną niedzielę15 października 2017 r. uczniowie naszej szkoły wybrali się do Żywca. Spacerowaliśmy po dzielnicy Zabłocie, gdzie odwiedziliśmy Kościół pw. św. Floriana, miejsca związane z Żydami żyjącymi Zabłociu przed wybuchem II wojny światowej, budynki po dawnej  Fabryce Papieru "Solali", (w okresie jej świetności największej w Europie, zatrudniające na początku XX w. ok. 1500 pracowników, kiedy tym samym okresie w browarze było zatrudnionych 300 osób), przekroczyliśmy Most na Sole, by wędrować po Starym Mieście. Przemieszczaliśmy się ulicą Kościuszki w stronę Kościoła pw. Św. Krzyża, zwiedzaliśmy Konkatedrę pw. NMP, a później Rynek Starego Miasta, gdzie oglądaliśmy zabytkową zabudowę, fontanny i figurę Św. Floriana znajdującą się w centralnej części Rynku, oraz zabytkowy budynek Ratusza Miejskiego, by później dotrzeć do Zespołu Zamkowo-Parkowego, a następnie  idąc przez park i wchodząc do mini zoo, przeszliśmy szlakiem turystycznym na górę Średni Grojec 474 m. n.p.m. (zwanym także Kopcem) z krzyżem papieski postawionym w celu upamiętnienia wizyty Ojca Świętego Jana Pawła II w Żywcu 22 maja 1995 r., skąd widać było panoramę Kotliny Żywieckiej, Zbiornik Żywiecki, przełom Soły, dolina Koszarawy i Pewlicy, Pasmo Pewelsko-Ślemieńskie, Babią Górę, Pilsko, oraz główny grzbiet Beskidu Ślaskiego z Baranią Górą, Skrzycznem i Klimczokiem. Po krótkim odpoczynku na wierzchołku Średniego Grojca udaliśmy się na Wielki Grojec (612 m n.p.m.). Później wszyscy schodzili szlakiem schodzącym ze szczytu, który prowadził w kierunku Browaru Arcyksiążęcego. Po dojściu do głównego traktu, zmęczeni, ale w dobrych humorach udaliśmy się na dworzec kolejowy w Żywcu.