Wyjazd do Muzeum Historii Kolei w Częstochowie

Relacja z wycieczki do Częstochowy.

W sobotę 8 czerwca 2019 r. jechaliśmy pociągiem do Częstochowy. Oglądaliśmy tam różne atrakcje, m. in. zwiedzaliśmy zabytkowy parowóz. Pan maszynista zaprosił nas do kabiny lokomotywy i pokazywał nam wszystkie urządzenia w środku. Bardzo mi się tam podobało. Potem poszliśmy do Muzeum Historii Kolei, które mieści się w budynku Dworca Kolejowego Częstochowa Stradom. Z panem przewodnikiem odwiedziliśmy nastawnię w Częstochowie Stradomiu, która mieści się w wysokim budynku przy torach. W środku widziałam różne ciekawe urządzenia, np. monitory komputerów na których było widać linie kolejowe, rozjazdy i położenie pociągów na stacji. Byliśmy też w pomieszczeniu pełnym dużych szaf – były to olbrzymie serwery i czarna skrzynka. Później pojechaliśmy drezyną z silnikiem „malucha” (polskiego fiata 126 p). Jak nią jechaliśmy to wiatr wiał nam we włosach. Następnie oglądaliśmy eksponaty w muzeum Historii Kolei: dawne mundury kolejowe, zegary stacyjne, zdjęcia stacji kolejowych, model parowozu. Niektórzy spróbowali swoich sił na symulatorze lokomotywy. Po wyjściu z muzeum jechaliśmy na Jasną Górę biało-czerwonym „ogórkiem” (zabytkowym autobusem Jelczem 043). Na Jasnej Górze poszliśmy do Kościoła, odwiedziliśmy Cudowny Obraz Matki Boskiej Częstochowskiej, a potem poszliśmy na przystanek i pojechaliśmy „tosterem” (klasycznym autobusem Jelczem 080). W super dobrych humorach poszliśmy na pociąg do Pszczyny. Bardzo mi się wycieczka podobała i bardzo bym chciała jeszcze raz tam pojechać. :-)