Wyjazd do Szczyrku na Halę Skrzyczeńską 21 grudnia 2021 r.

W zimowy wtorek dnia 21 grudnia 2021 r., uczniowie naszej szkoły wybrali się do Szczyrku. Bardzo wcześnie rano, gdy było jeszcze ciemno pojechaliśmy pociągiem do Bielska-Białej, a po przesiadce z dworca autobusowego w Bielsku-Białej, autobusem do Szczyrku.

Gdy dojechaliśmy na miejsce i wysiedliśmy na przystanku autobusowym „Szczyrk Gondola”, okazało się, że na miejscu napadało dużo śniegu, z czego bardzo się ucieszyliśmy. Z radością ruszyliśmy kierunku dolnej stacji kolei gondolowej na położoną wyżej Halę Skrzyczeńską.

Gdy wsiedliśmy do gondoli, po drodze na halę widzieliśmy cudowny zimowy górski krajobraz, wszystko było białe, a świerki pokryte były szadzią. Wszystko wyglądało jak w krainie lodu, albo jak z baśni H. Ch. Andersena „Królowa Śniegu”.

Po drodze mijaliśmy też pracujące armatki śnieżne i inne urządzenia naśnieżające stoki, widzieliśmy zjeżdżających ze stoku nariarzy i snowboardzistów.

Po dojechaniu do górnej stacji kolei gondolowej „Hala Skrzyczeńska”, okazało się, że śniegu jest jeszcze więcej i nie kryliśmy z tego powodu radości. Wszędzie było biało i biało, a słońce było zasłonięte przez nisko położone chmury, co tworzyło niesamowitą i tajemniczą zimową aurę.

Na miejscu uczestniczyliśmy w zimowych zabawach na śniegu, a po nich udaliśmy się na ciepłą herbatę do miejscowego lokalu gastronomicznego położonego na szczycie Hali Skrzyczeńskiej, gdzie w znamienitym towarzystwie i w znakomitych humorach spożywaliśmy posiłek, piliśmy herbatę i rozmawialiśmy ze sobą. Było to swego rodzaju „spotkanie na szczycie”.

Z Hali Skrzyczeńskiej (1000 m n.p.m.) biegną piesze szlaki turystyczne na Małe Skrzyczne (1211 m n.p.m.), Kopę Skrzyczeńską (1189 m n.p.m.), Malinowską Skałę (1152 m n.p.m.) i na Halę Skała, Malinów (1117 m n.p.m.), Przełęcz Salmopolską (934 m n.p.) oraz na Zbójnicką Kopę (1208 m n.p.m.), Skrzyczne (1257 m n.p.m.).

Po zjechaniu gondolą w dół, wyruszyliśmy na spacer doliną Żylicy wzdłuż potoku Żylica do centrum Szczyrku. W mieście widoczne już były przedświąteczne dekoracje znajdujące się przy głównym deptaku i na centralnym placu miejscowości oraz czuło się świąteczną atmosferę.

Pospacerowaliśmy także wzdłuż bulwarów przy Żylicy, a niedaleko pomnika poświęconego pamięci ratowników GOPR kontynuowaliśmy nasze zimowe zabawy na śniegu.

Po pełnym emocji i radości pobycie w Szczyrku autobusem Komunikacji Beskidzkiej linii 120 z przystanku Szczyrk Centrum pojechaliśmy do Bielska-Białej, a stamtąd pociągiem do Pszczyny, gdzie zakończyła się nasza wycieczka.

Galeria zdjęć przedstawiających relację z wycieczki: