Celem zajęć wyrównawczych jest wspieranie uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych, które wynikają z realizowanej podstawy programowej. Są to w założeniu zajęcia dla uczniów uczęszczających do klas „L” którzy z różnych przyczyn nie radzą sobie w zadowalający sposób z opanowaniem wymaganych wiadomości i umiejętności z przedmiotu.
Główne cele zajęć dydaktyczno-wyrównawczych to:
- pomoc w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości przewidzianych w podstawie programowej dla danego etapu edukacyjnego,
- usprawnianie oraz nabywanie umiejętności potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania dziecka w szkole,
- zapewnienie warunków do odnoszenia sukcesów każdemu z uczniów,
- stworzenie przyjaznej, bezpiecznej atmosfery na zajęciach.
Cele te dotyczą wszystkich uczestników zajęć. Ich realizowanie powinno prowadzić do stymulacji rozwoju dziecka, korygowania zaburzonych funkcji, zapobiegania powstawaniu problemów emocjonalnych wynikających z nieradzenia sobie na co dzień na zajęciach, kształtowania samodzielności, rozbudzania zainteresowań i motywacji do nauki.
Cele operacyjne wynikają z indywidualnych potrzeb każdego dziecka i wskazują na konkretne obszary, nad którymi podejmowana jest praca. Metody i formy zajęć dobierane są pod kątem potrzeb dzieci.
zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z dwójką uczniów w sali matematycznej