Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Celem zajęć wyrównawczych jest wspieranie uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych, które wynikają z realizowanej podstawy programowej. Są to w założeniu zajęcia dla uczniów uczęszczających do klas „L” którzy z różnych przyczyn nie radzą sobie w zadowalający sposób z opanowaniem wymaganych wiadomości i umiejętności z przedmiotu.

Główne cele zajęć dydaktyczno-wyrównawczych to:

  • pomoc w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości przewidzianych w podstawie programowej dla danego etapu edukacyjnego,
  • usprawnianie oraz nabywanie umiejętności potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania dziecka w szkole,
  • zapewnienie warunków do odnoszenia sukcesów każdemu z uczniów,
  • stworzenie przyjaznej, bezpiecznej atmosfery na zajęciach.

Cele te dotyczą wszystkich uczestników zajęć. Ich realizowanie powinno prowadzić do stymulacji rozwoju dziecka, korygowania zaburzonych funkcji, zapobiegania powstawaniu problemów emocjonalnych wynikających z nieradzenia sobie na co dzień na zajęciach, kształtowania samodzielności, rozbudzania zainteresowań i motywacji do nauki.

Cele operacyjne wynikają z indywidualnych potrzeb każdego dziecka i wskazują na konkretne obszary, nad którymi podejmowana jest praca. Metody i formy zajęć dobierane są pod kątem potrzeb dzieci.

zdjęcie przedstawiające salę, i nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z dwójką uczniów

zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z dwójką uczniów w sali matematycznej